Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek helpt je bij het schrijven van je scriptie. Het helpt de typische scriptieproblemen te signaleren en te verduidelijken en er een goede, structurele aanpak voor te vinden. Er wordt uitgebreid aandacht besteed aan het gebruik van internet als hulpmiddel bij het voorbereiden en schrijven van je scriptie
Scripties. --- eindwerken schrijven --- Didactics --- Science --- 001.81 --- scripties --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Scripties --- Scriptie
Choose an application
Een scriptie schrijven is een grote klus. Deze gids leidt studenten stap voor stap naar een mooi eindresultaat. Het boek gaat eerst uitgebreid in op de keuze van een goed onderwerp, de keuze van het type scriptie en op hoe je een vraagstelling uitschrijft. Vervolgens worden de verschillende onderdelen van de scriptie en mogelijke bronnen onder de loep genomen. Ook helder taalgebruik en correct verwijzen komen aan bod. Tenslotte vind je achterin nog een handige checklist zodat je zeker niets vergeet.
scripties --- eindwerken --- eindwerken schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- Scripties --- Thèses et écrits académiques --- Rédaction. --- Thèses et écrits académiques --- Rédaction.
Choose an application
Basisvaardigheden academisch schrijven loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan taalvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze bronnen parafraseren, samenhang in teksten aanbrengen en kritisch op eigen schrijfwerk reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is hebben veel baat bij dit boek.
Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Higher education --- 001.891 --- 02 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- Didactiek. --- Schrijven. --- Scripties. --- Wetenschappelijke publicaties. --- wetenschappelijke teksten --- KHCA --- schrijfvaardigheid --- scripties --- 591 --- Academische vaardigheden --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.818 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- schrijven --- Scripties --- Schrijven --- Wetenschappelijke publicaties --- PXL-Healthcare 2014 --- academisch schrijven --- criteria wetenschappelijk schrijven --- aspecten van het schrijven --- wetenschappelijke schrijfstijl --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Werkstukken, bachelorscripties en masterproeven: steeds vaker moeten studenten laten zien dat ze zich schriftelijk helder kunnen uitdrukken. Voor velen is het grootste struikelblok de manier waarop ze dat moeten doen. Wie moeite heeft met formuleren verschuilt zich soms achter de bewering dat niet de vorm, maar de inhoud van belang is. Dat is een misvatting: als de vorm onder de maat is, zal ook de inhoud minder overtuigen. "Ik kan niet goed schrijven" is een nog vaker gehoord excuus. In werkelijkheid veronderstelt wetenschappelijk schrijven niet een of ander geheimzinnig talent, maar de bereidheid om een aantal basisregels te volgen, om te oefenen in het gebruik daarvan en om telkens opnieuw kritisch naar eigen teksten te kijken. Om studenten op weg te helpen biedt dit werk een praktische handleiding om helder te schrijven in een verantwoorde stijl. Het gaat rechtstreeks naar de kern, zonder betuttelende oefeningen en zonder nodeloos uitgesponnen voorbeelden
Nederlandse taal --- Rapporteren. --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten --- Schrijfvaardigheid. --- Nederlandse taal. --- schrijfopdracht --- schrijfvaardigheid --- werkstukken --- schriftelijke communicatie --- Study methods --- schrijfstijl --- Stilistics --- Academic collection --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Scripties --- rapporteren --- schrijven --- scripties --- * 844.6 --- Nederlands --- eindwerken --- masterproeven --- taalgebruik --- 001.81 --- 844.4 --- 844.6 --- Rapporteren --- Schrijven --- Wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerk --- scriptie --- 450.8 --- publiceren --- 110251.jpg --- Proefschriften --- 499.5 --- Paper --- Bachelorproef --- Nederlands - taalgebruik, taalbeheersing, taalzuivering, correctie van verkeerd woordgebruik, informatie over synoniemen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Notuleren - Rapporteren --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Schriftelijke communicatie --- PXL-Central Office 2015 --- schriftelijke vaardigheden --- Studiemethoden --- Taalgebruik --- Studiemethode --- Scriptie --- Science --- Rédaction
Choose an application
Wie hogere studies aanvat, moet vroeg of laat op een "wetenschappelijke manier" schrijven. In scripties, bachelorpapers en masterproeven wordt van de student verwacht dat hij de kunst van het academisch schrijven beheerst. Dit boek wil tegemoet komen aan de steeds terugkerende vraag van veel studenten naar een concrete en praktische handleiding om beter academisch te leren schrijven. Het boek is volledig op de praktijk gericht, met authentieke voorbeelden en relevante oefeningen. Vooral de meest voorkomende fouten en problemen worden uitgebreid toegelicht en becommentarieerd. Onder meer de formulering van de onderzoeksvraag, de beschrijving van materiaal en methode, de wetenschappelijke stijl in al zijn aspecten komen uitgebreid aan bod. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit verschillende vakdomeinen, van sociologie over politieke wetenschappen, linguïstiek, biochemie en biotechnologie
Academisch Nederlands. --- Eindwerken. --- Nederlandse taal --- Scripties. --- Thesissen. --- Wetenschappelijke teksten --- Schrijfvaardigheid. --- Stijl. --- Nederlandse taal. --- Linguistics --- School management --- Teaching --- theses --- Science --- eindwerken schrijven --- schrijfvaardigheid --- Didactics of higher education --- Stilistics --- 800.6 --- 655 --- 001.818 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H519 --- Academic collection --- 001 --- 001.8 --- 003 --- 007 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- onderzoek --- papers --- scripties --- verhandelingen --- 800.51 --- Nederlands, rapporteren --- 844.4 --- portfolio (ler) --- rapporteren --- academisch rapporteren --- communicatie, schriftelijk --- E090403.jpg --- Scripties --- schriftelijke communicatie --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- 800.6 Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Taalzuiverheid. Taalbeheersing --- Grafische industrie. Drukkerij. Uitgeverij. Boekhandel-- algemeen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- Schrijven --- Communicatie --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- 007.2 --- Technical writing --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Algemeen 08 --- wetenschappelijk werk --- schriftelijke vaardigheden --- paper --- Schriftelijke communicatie --- Taaladvies --- Taalgebruik --- Scriptie --- Writers' workshops. --- Dutch language --- Study and teaching.
Choose an application
Breintrein is een praktisch boek dat leerlingen aanzet om actief hun eigen leren te onderzoeken en te verbeteren. Via opdrachten, oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen leerlingen stap voor stap belangrijke vaardigheden zoals efficiënt memoriseren, het opstellen en uitvoeren van een goede planning of het schematiseren van een tekst. Daarnaast verwerven de leerlingen inzicht in hoe leren in het algemeen én voor henzelf werkt. Bovendien leren ze hoe ze zichzelf kunnen motiveren om stapsgewijs nieuwe leermethodes op te bouwen. Zo vormt Breintrein een sterke ondersteuning voor leerkrachten en leerlingen in de tweede graad als een schakel naar meer leerzelfstandigheid. Er kan klassikaal mee gewerkt worden, maar de leerlingen kunnen er ook individueel mee aan de slag
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Study methods --- C3 --- geheugen (x) --- handleiding --- middelbaar onderwijs (x) --- leren leren --- secundair onderwijs --- geheugen --- studiemethoden --- 450.8 --- leren leren (ler) --- Kunst en cultuur --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Help, ik moet een eindverslag schrijven!Vind je het moeilijk om de eerste letters op papier - of op het scherm - te plaatsen? Weet je niet hoe informatie uit een artikel, boek of website te verwerken? Twijfel je over de schrijfstijl, de taal en de opmaak van een zakelijk verslag?Eindwerkexperte Leen Pollefliet gooit jou met 'SOS schrijven' een reddingsboei toe. Aan de hand van de BETER-methode helpt ze jou hoe je aan een onderzoek begint, hoe je juist refereert en hoe je een tekst duidelijk en correct opbouwt, schrijft en opmaakt. Alle raadgevingen zijn op een zeer eenvoudige manier uitgelegd, zodat je vast en zeker veel steun vindt in deze kleine schrijfgids. De ontelbare voorbeelden uit eindwerken zijn herkenbaar en daarom ook direct bruikbaar.(https://www.academiapress.be/nl/sos-schrijven)
Science --- Higher education --- Schrijven ; eindwerk. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- schriftelijke communicatie --- 007.2 --- zakelijk schrijven --- Scripties --- schrijfvaardigheid --- Wetenschappelijk schrijven --- 001.891 --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.81
Choose an application
Voor elke leersituatie, in elk vak, en met elke leerlingZelfregulerend leren is heel actueel. Het aanleren van zelfregulerende vaardigheden is namelijk één van de meest onderbouwde én doeltreffende interventies die je in je klas kan doorvoeren. En toch ... Door een wildgroei aan definities - met elk hun eigen methodieken en doelgroepen - zie je door de bomen het bos niet meer. Wat is zelfregulerend leren nu? En wat is je rol als leraar dan?Dit boek neemt je op toegankelijke wijze mee doorheen de schat aan kennis die bestaat over zelfregulerend leren. Het beschrijft precies wat jij nodig hebt om vertrekkende vanuit jouw eigen aanpak straks nog meer resultaat te boeken, en dat met al jouw leerlingen.bron: https://www.academiapress.be/nl/zelfregulerend-leren
Zelfsturend leren --- Zelfregulatie --- Zelfsturing --- Leren --- Onderwijs --- didactiek --- leren --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- didactische processen --- didactische werkvormen --- Studiemethode --- Leerlingbegeleiding --- 450.8 --- leren leren --- zelfstudie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Studievaardigheden --- Didactiek --- Zelfregulerend leren --- Motivatie --- zelfontdekkend leren --- studievaardigheden
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?
Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.
Choose an application
Het nieuwe boek van deze bestsellerauteur is tegelijkertijd een leesboek, een oefenboek én een opzoekingsboek. Het geeft een antwoord op de meest gestelde vragen in verband met schrijven en schrijfproblemen. Het introduceert daarnaast een leuk en motiverend oefenprogramma om samen met het kind aan de slag te gaan. Een boek dat zeker niet mag ontbreken in de bibliotheek van mensen die met opvoeding te maken hebben.
#KVHB:Schrijven --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- schrijven --- scripties --- spelling --- 372.45 --- Schrijfmotoriek --- Schrijven : kinderen --- 113879.jpg --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- Language arts --- Study and teaching --- departement Gezondheidszorg 11 --- motoriek --- schrijfvaardigheid --- Schrijven --- Aanvankelijk schrijven --- Schrijfproblemen --- Zorgverbreding --- Schrijfstoornissen --- 373.3 --- Provincie West-Vlaanderen --- School management --- Schrijfprobleem --- Schrijfstoornis
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|